Lucas

Japp jag har nu fått äran att äga hund en vecka då och jag börjar ångra mig smått redan. Eller det gjorde jag redan igår när jag hämtade honom ;-)

Kom ut till Johan och där fanns inte en människa bara två överlyckliga djur. Släppte ut dom å ringde karln som var på Jula av alla ställen, ja ja, sa jag jag tar med mig bägge hem en stund så hämtar du upp lillkorven på vägen.

Kanon sa han, för jag å Åke har Lucas mediciner i bilen så........ Eh va?
Mjoho då, hundskrället hade vart hos veterinären i måndags för han var röd mellan tassarna. Tassinflammation kallades det och fy helvete vilket jävla jobb och pass. Antibiotika två gånger om dagen, smörja tassarna tre gånger om dagen och sen tvätta tassarna en gång om dagen med specialschampoo som ska verka 10 minuter. Jippie, verkligen.....

Så jag har fullt upp eftersom en viss hund inte alls uppskattar att bli smörjat. Så då slickar vi och se de får man inte göra för tant veterinär, så¨passa passa passa passa, för jävlar i mig vad tassar smakar gott?!?

Iallafall verkar Lucas tycka det. Dessutom är han som en siamesisk tvilling, jag kan inte ens gå på toa utan att han är med. Himla trevligt eller inte.... Men trots detta så är det allt himla mysigt så så farligt är det inte. Men det är väl ganska typiskt att han ska gå och bli sjuk när matte åker bort, eller?
Dessutom ville jag nästan strypa honom inatt när han envisades med att väcka mig sisådär 15 gånger för å mjoffa lite på nått ljud. Tur jag är tålig ;-)


Som tur är så märks det att  tassarna är bätte och han orkar gå som vanligt och så, skönt. Igår fick han dessutom en ny vän som jag inte ens minns vad hon hette nu, haha. Men söt var hon iaf.


Så nu ska vi nog snart ta oss ut på promenad igen, tänkte bara hitta någon som vill följa med kanske =)



Så här ser ruffs ut när han förföljer mig i soffan =)


  Och nu somnade trasan så nu är det bäst jag sitter still!!!

Kommentarer
Postat av: Jessika

sötaste lucas!! synd att vi inte hann promenera med er idag... hoppas de går bra med hans små fossingar! ;-)

2009-07-15 @ 19:18:41
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Madde

Emma du får allt ta att ringa mig så gå¨r jag med dig ut på promenderna?? du har inte lust att åka med mig till gbg på måndag och hämta en sak

2009-07-17 @ 16:27:52
Postat av: emma

mjoo maddis de kanske jag kan, om det inte är innan 9 och om lucas får åka med =) å om det inte tar mer än max 4 timmar =P

2009-07-18 @ 03:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0