Filmkväll


Ajjamen jag och Monica hade lite filmkväll på jobbet och skulle se den vääääl så omtalade filmen som alla mina vänner hela tiden pratar om att se men som inte fanns när dom skulle hyra den, nämnligen

Brokeback mountain (hur det nu stavas då) och utan att ljuga kan jag säga att det var den i särklass sämsta film jag någonsin sett i hela mitt liv. Inte nog med att den var lång som fan, den var dessutom tråkig och utan någon direkt rolig händelse. Så Jessika, hur faaan kan du säga att filmen är bra?

Filmen handlade om två smygbögar som mest kändes patetiska och tragiska. Dåliga rollinnehavare gjorde väl inte filmen bättre och den omtalade sexscenen vi trodde vi skulle se existerade inte, istället vart det mörkt och man fick kisa för att se två konturer som verkade röra sig ungefär som i en sexakt. PATETISKT.

Så ett tips, se den aldrig!!



Lördag nu iallafall och jag ska få gå hem om cirka 3 timmar, känns bra, fast först ska jag baka färdigt mitt bröd som jag fått order om, tur jag är en snäll människa och gör jag som jag blir tillsagd.
Sova några timmar och sedan ikväll blir det vin har jag tänkt mig. Med vem eller var har jag då ingen aning om, jag misstänker att jag kommer klara mig själv nu igen =)
Det är lixom dags!!

På söndag skall jag ju kolla på en lägenhet och sedan blir det nog Lerum och kolla in hur Alingsås hockey ser ut inför den kommande säsongen.
Måndag är det äntligen dags, som jag väntat i ungefär 187 dagar på att det äntligen ska börja, men nu, nuuu är det ynka 2 dagar kvar tills ELITSERIE premiären drar igång igen. Det känns UNDERBART, äntligen har jag en sjukt bra anledning att inte umgås med mina vänner ;-)
Eller så känns det mer som att livet äntligen börjar igen, skönt. Min hockeybibel som jag köpte igår förrsten hade dött idag under dagen, det var tragiskt.

Den gick en hemsk död till mötes och drunknade i pappas vattenflaska efter att en viss katt (jag skulle gissa på att hon är liten och grå, men jag är inte säker) hade vält ut flaskan över heeeeeela tidningen och sedan har en viss katt (troligtvis den gråa) struntat i att plocka upp tidningen ut vattner och låtit den ligga där och gojsa ihop sig till en seg massa. Så när pappa kom in i sovrummet, levde inte tidningen, han försökte desperat med mun mot mun metoden och diverse skumma elchocker och liknande och hängde slutligen upp den på tork i badrummet.
Dock gick dens liv inte att rädda och jag fick snabbt (var juh tvungen att skynda mig så dom inte tog slut) som satan åkt till Statoil och inhandlat en ny som nu finns i tryggt förvar hemma hos mamma och pappa.

Men iallfall, måndag kväll Hv 71 VC Frölunda Indians, OBS är att matchen visas på tvåan (tror jag eller 1:an).
Jag komemr sitta bänkad, så nåde den som vågar störa mig.

Tisdag är det APT som vanligt och sedan har jag lovat att hjälpa Jessika och flytta, men det lutar åt att hon tänker lämna monstret med mig, hur hon nu vågar det är en bra fråga. Men det visar sig.

Dock har jag inte hela dagen på mig när jag har ett möte klockan 18.30 i alingsås ishall, måste förnya mitt båsfunktionärskort igen så att jag kan gå gratis på alla matcher i västra götaland, eller så att jag kan hjälpa till om det fattas folk. Så det blir bra!

Men nu väntar brödet på mig, kanske kan hitta lite roliga kort och slänga upp snart, det är väl dags!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha.. de e knappt värt att kommentera din blogg.

Verkar ju inte som om du vill ha me dina vänner att göra ändå :P

2008-09-13 @ 18:53:25
Postat av: Camilla

Ska avslöja en hemlis!

Jag har ALDRIG sett Brokeback Mountain... så jag har köpt den för en tia på nått ställe... Frågan är om jag vågar mej på att kika nu... :p

2008-09-13 @ 21:44:22
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/
Postat av: Carro

Håhå jaja, inte visste jag att kusin var ett yaoi fan? XD Har själv inte heller sett Brokeback, men den låter lite tråkig :/ Nåja, vill du se pojkar som smexar till det sinsemellan (och inte har nåt emot att det mesta e färglöst), så har jag några meg med JÄTTEROLIGA serietidningar du kan få låna bwahaha vickar på ögonbrynen XD

2008-09-13 @ 23:21:46
URL: http://eiennoyume.blogg.se/
Postat av: Jessika!!

HAHA! Du har noll filmsmak hör jag ju! BM är absolut en av de vackraste och sorgligaste filmer jag sett. Å tycker man inte den e bra kan man ju alltid dregla över Heath Ledger.... ;-)



Du behöver inte passa barn på tsidag. Men du får gärna bära mellan 14 och 16 kanske! =) Puss

2008-09-14 @ 08:18:26
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Bella

Ja jag håller då me Hanna!! vill du asså inte ha med oss goa vänner att göra längre ller vadå!??=( blir ju riktigt sårad ju!!! :)

2008-09-14 @ 12:59:07
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: emma

bella du får nog inte säga nått för du har nya vänner har vi hört =P MUhaha

2008-09-14 @ 13:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0