Heeeeeeeeelg =)


Nu är det helg igen, faan vad skönt, iofs är jag fortfarande sjuk men det gör inget. det går nog över nu när det är fredag och allt..
har inte gjort så mycket sista dagarna mer än och sovit och sovit och sovit.. och jobbat oxå iofs, inte för jag tror jag gör så mycket nytta men ändå =)
jag försöker minsann iallafall.

var hos mamma å pappa igår och grillade, det var inte dumt alls faktiskt.. och idag fick jag pizza, det var inte heller så himla dumt. Tur man har en bra familj som tar hand om en när man är sjuk.

Funderar på att ta mig till landet i morgon om det är lagom varmt, iofs är det nog lagom varmt där för det blåser säkert lite =)
Skulle juh rest till Smögen i helgen var tanken, men jag orkar inte, den där jävla snorigheten tar faan livet av mig, fast värst är att jag är döv på höger öra för det är alldelles igentäppt. Haha, känner mig helt invalid =)


Har hittat en ny underbar tidsfördriv sida =)
tjuvlyssnat.se  har vart där innan men först nu jag insåg hur bra den sidan är på att fördriva tid.
Man kan lätt fastna där en timme eller två om man inte har något bättre för sig, för att läsa om fjortisars diskussioner tar nog priset, det är ett under att mänskligheten inte utrotat sig själva än. Hahaha

Skönt att det ska bli fint väder med, så man kan få lite sol på sig, det skadar nog inte på min bleka kropp. =)
Får passa på i helgen nu jue för måndag tisdag blir det jobb, sen ska jag och Hanna ut på onsdag, blir nog spännande värre och sen är det nästan helg och förut så ringde min favoritfru ( jag tror det var så hon beskrev mig iaf) och talade om att hon tänkte köra oss, sånt gillar vi =)
Ordning på henne ibland, så då kan jag dricka öl och digga som faaan =) HAha!!

Måste ta några av favoriterna från tjuvlyssnat oxå så ni får se vad jag menar =P

Rinkdansen, Alvesta

En grupp fulla killar ~30 står utanför bajamajorna och röker. En gravid tjej ~25 går fram till killarna och lyssnar på samtalet. En av killarna börjar titta på tjejen och synar henne från topp till tå.
Killen: Tjena bruden! Vad gör en sån som du här ikväll då? Har jag sett dig nånstans förut eller?
De andra killarna tystnar och bara stirrar på honom som om att han vore knäpp.
Tjejen (höjer ögonbrynen och säger): Bara om du vill veta så är det jag som är din sambo och ska föda ditt barn. Och det är med mig du ska åka hem ikväll!


 

Vetlanda, Centrum

Pappa ~30 står och pratar med sin dotter ~2 och son ~3, med mamman ~30 ståendes bredvid.
Pappan: Ska vi gå hem och se på Happy Feet? Den med Pingvinerna.
Sonen: Jaaa! Kukvinerna!
Pappan (fnissar till): Nä det blir det bara på fredagar.
Mamman: Men fy. Usch!
Pappan (mumlandes till sonen): Men inte i den ordningen...

Café Vasa, Göteborg
Två tjejer ~20 har suttit och pratat om katter en stund då en dam ~80 sätter sig vid bordet bredvid.
Tjej 1: Ja alltså, innan va han skitjobbig. Skrek och bråkade och var svartsjuk som fan! Han höll mig vaken på nätterna, men sen jag fick han kastrerad har han vart hur fin som helst.
Tanten vid bordet bredvid tittar storögt på tjejerna.
Tanten: Ja en annan hade det likadant tills gubben fyllde 70...

H&M, Solna Centrum

Kvinna ~35 med två barn kommer fram till kassan.
Kvinnan: En rakhyvel, tack.
Det manliga biträdet tar fram en rakhyvel som finns bakom kassan.
Biträdet: Det är en sån här med vibrator!
Kvinnan (förvånat): Är det en massagestav också?
Biträdet (försöker hålla sig för skratt): Nej du, sånt säljer vi inte här.
Kvinnan betalar och går iväg. När hon är utom synhåll brister biträdet och flera personer i kön ut i skratt.


Hemköp, Falun

Två killar ~25 går fram till kassan, där tjej ~20 sitter.
Kille 1: Ursäkta, vaselin på tub, har ni det?
Tjejen i kassan granskar killarna både noggrant och suspekt. Hon frågar därefter en kollega och får till svar att affären inte erbjuder vaselin på tub.
Kassörska: Nej tyvärr, vi har bara vaselin på burk.
Killarna hämtar vaselin på burk och ställer sig i samma kassa för att betala.
Kassörska: Vill du ha kvittot?
Kille 2: Nej tack, du kan slänga det.
Kille 1: Men ett "Lycka till" vore väl inte så dumt?
Tjejen i kassan rodnar och har svårt att veta riktigt vart hon ska vända sig.

Brunnsparken, Göteborg

På väg ut från Nordstan mot Arkaden måste man korsa ett antal spårvagnsspår. En tant ~75 med rullator och en kvinna ~30 har korsat det först spåret när det börjar tjuta. Kvinnan stannar men tanten rullar mycket långsamt framåt med rullatorn. Kvinnan tar då tag i tantens arm av rädsla att hon ska gå rakt ut i spåret och bli överkörd. Tanten sliter sig loss.
Tanten: Tror du att jag är döv eller?!
Hon blänger surt på kvinnan. Kvinnan flyttar sig bort från den mycket agressiva tanten med ett skrämt ansiktsuttryck.
Tanten (lite lugnare): Vad vill du egentligen? Är du lesbisk eller?!

Bankomatkö, centrala Halmstad

Tjej ~14: Men varför får jag inte gå på konserten?
Pappa ~40 (ganska irriterat): Men jag har ju sagt att jag tycker att du är för ung för att gå!
Tjejen: Men mina vänner får ju gå...
Pappan (mycket irriterat): Nej, du är för ung. Nu har jag sagt nej och nu får det bli så. Vi kan tala om det när vi kommer hem!
Tjejen (högt): Jag är gammal nog att göra dig till morfar, så håll käften!!



Typ sååååå skoj, iofs kanske det bara är sjukt skoj halv 5 på morgonen, jag vet inte =P


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

HAHAHA!!! Det var kul även kl 9 på morgonen! =)

2008-07-25 @ 08:58:14
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Bella

Du har ju knasig humor tjejen..haha.. =)

inget festande i helgen då eller? hotet på ons el? får man bjuda in sej själv??=)

2008-07-25 @ 19:14:53
URL: http://issabellas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hmm... vilken fru pratade du med som lovade att hon skulle köra...?! Undrar just om det var spriten som talade.. hahahahaaa!!

Puss

2008-07-26 @ 17:58:36
URL: http://camillaefraimsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0